Pomoc dla ofiar przemocy psychicznej

Spotkałam się dzisiaj z koleżankami. Doszło do tego zupełnie niespodziewanie, rzec by można, że całkiem spontanicznie. Z założenia miało być to dla mnie miłe, radosne i odstresowujące spotkanie, w rzeczywistości kolejny raz zdałam sobie sprawę z tego jak niezwykle potrzebna jest mi psychoterapia w krakowie.

psychiatra Zamiast bowiem śmiać się oraz żartować, właściwie mimochodem oraz zupełnie podświadomie zeszłam w rozmowie na tematy problemów, z jakimi muszę się borykać w swoim związku.

Ponieważ nie mam takich dochodów, żeby móc pozwolić sobie na podjęcie kosztownej prywatnej psychoterapii, skierowały mnie do ośrodka interwencji kryzysowej, znajdującego się niedaleko od mojego miejsca zamieszkania. Ośrodek ten jest nastawiony na niesienie pomocy zwłaszcza ofiarom przemocy, zatem bez wątpienia mogłabym uzyskać tam profesjonalne wsparcie. Nie ukrywam jednak, iż znając siebie – zrobię co tylko w mojej mocy, żeby odwlec rozpoczęcie takiej terapii.

Z niezrozumiałych dla mnie przyczyn nie potrafię trzeźwo myśleć, trzymam się kurczowo swojego męża, mając złudną nadzieję, że się zmieni, że zrozumie jak bardzo mnie rani. Rozum podpowiada, że będzie tylko gorzej, jednak nadzieja, jak to nadzieja – umiera ostatnia.

Opowiedziałam trochę na temat kłopotów w swoim związku z drugą połową i niełatwej relacji z partnerem. Dwie dziewczyny są zatrudnione w ośrodku pomocy społecznej, szybko zatem podchwyciły temat. Praca z ofiarami przemocy psychicznej i fizycznej jest dla nich codziennością, szybko postawiły więc trafną diagnozę dotyczącą mojego stanu i tego, co dzieje się z moją rodziną.

psychiatra Słuchałam uważnie tego, co mówiły, nie mniej jednak cały czas dystansowałam się od tego. Zresztą, to ponoć też typowe, iż wypieram swój problem. Próbuję go na wszystkie możliwe sposoby zagłuszyć, wmawiając sobie, że w rzeczywistości jest to tylko mój wymysł, a nie realny problem, z którym w końcu trzeba się zmierzyć.

Dodatkowe informacje można znaleźć pod tym adresem: http://www.depresja.org/

Leave a comment

Leave a Reply

